Fri frakt inom 2-4 dagar
Enkla och fria byten inom 30 dagar
5/5 stjärnor från +100,000 kunder
se
Sverige
Välj land och språk
Fri frakt inom 2-4 dagarEnkla och fria byten inom 30 dagar5/5 stjärnor från +100,000 kunder
Land / Country
Språk / Language
Varukorg
Varukorgen är tom!

Shop stress-free! No customs duties will be applied to your order.

Få 10% rabatt på ditt första köp! Registrera dig

Om Glas Scandinavia AB

Företaget är baserat i Stockholm. Företagets address är Högbergsgatan 97, 118 54, Stockholm Sweden.

Om du vill kontakta oss vänligen skicka ett email till support@wearglas.se vilket ska innehålla vad ärendet avser, ordernummer (om ett sådant finnes) samt din kontaktinformation, så hör vi av oss snarast.

1. Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till support@wearglas.se

2. Leverans

Våra normala leveranstider är 2-3 arbetsdagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss via vår e-mail: support@wearglas.se.

3. Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, skillnader i fraktkostnader mellan länder, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

4. Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en 30 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Detta till en fast kostnad av 60 SEK. Du har även, inom 30 dagar från det att varan/varorna levererats, möjlighet till fria byten. Du behöver då kontakta oss på support@wearglas.se.

4.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:

Du bör omedelbart och senast inom 30 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss genom att kontakta support@wearglas.se. Produkterna bör skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning, du som kund ansvarar för skicket. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt. Vi förbehåller oss rätten att ta 60 kronor i returavgift vid retur.

4.2 Ångerrätten gäller inte vid:

Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig. Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig. Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål. Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt. Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel. Lösnummer av tidningar eller tidskrifter. För mer om den lagstadgade ångerrätten, se här.

5. Reklamation

Alla våra produkter har 1 års garanti. Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller fel-expedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

5.1 Hur går jag tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till oss via support@wearglas.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

6. Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

7. Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

8. Information om Cookies

Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

9. Personuppgifter

Genom att handla hos Glas Scandinavia AB accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund. Glas Scandinavia AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov. Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

9.1 Vad är en personuppgift? En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

9.2 Vilka uppgifter lagrar vi? För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.

Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

9.3 Rättslig grund I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig. Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

9.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte? 9.4.1 Betalleverantör

Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri. De betalleverantörer som vi använder oss av är Adyen.

9.4.2 Fraktbolag För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering. De fraktbolag vi samarbetar med är: DHL, PostNord och EarlyBird

9.4.3 Nyhetsbrev/SMS-utskick Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn, telefonnummer och e-postadress med vår leverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte. Vi använder Klaviyo för utskick av nyhetsbrev och SMS-utskick.

9.5 Rätten till tillgång Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

9.6 Rätt till rättelse Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

9.7 Rätten att bli glömd Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

9.8 Ansvarig för dataskydd Glas Scandinavia AB är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

9.9 Så skyddar vi dina personuppgifter Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.

10. Ändringar till de Allmänna Villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

11. Tvist och lagval

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

Registrera dig och spara 10%

Registrera dig och få exklusiva erbjudanden, tidig tillgång till nya produkter och inspirerande innehåll genom att ange din e-postadress nedan. Dessutom får du 10% rabatt på ditt första köp.

Enhance everyday beauty

Trendiga och högkvalitativa glasögon och glasögontillbehör designade i Stockholm.

Leverans
Betalningsmetoder
© GLAS Scandinavia AB
email signup image
10% rabatt, bara för dig
Skriv in din e-postadress och registrera dig till vår nyhetsbrev nedan och ta del av 10% rabatt på din första order från GLAS
Din rabattkod kommer att visas här
* Koden gäller endast på ditt första köp och kan inte kombineras med andra erbjudanden. Läs våra allmänna villkor och vår integritetspolicy innan du anmäler dig till vårt nyhetsbrev. Du kan när som helst avsluta din prenumeration.